
دانشجو: سجاد فتحی زاده
استاد راهنما: حجت الاسلام دکتر محمدرضا جهانگیرزاده
استاد مشاور:
استاد داور:
سال: 1395
رشته: روانشناسی اسلامی
از آنجا که پژوهشهای انجام شده در زمینه طراحی بسته آموزشی مهارتهای ارتباطی، بر مبنای آموزه های اسلامی، از غنای کافی برخوردار نبوده، پژوهشگر بر آن شد تا متمرکز شود روی اثرات فرهنگی و اسلامی. این پژوهش اثربخشی آموزش مهارتهای ارتباطی زوجین، مبتنی بر آموزه های اسلامی، را روی رضایت زناشویی، جهت افزایش رضایتمندی زوجین بررسی می کند. روش پژوهش از نوع توصیفی و مبتنی بر همبستگی می باشد. 60 نفر زوج دانشجو از دانشگاه قم و مرکز پژوهشهای اسلامی قم در این پژوهش به سوالات پرسشنامه سنجش رضایت زناشویی اینریچ پاسخ دادند و داده ها با استفاده از روشهای آماری که شامل میانگین، انحراف استاندارد و رگرسیون چندمتغیری بود بررسی شد و یافته های زیر به دست آمدند: 1- رابطه بین آموزش مهارتهای ارتباطی مبتنی بر آموزه های اسلامی و رضایت زناشویی، معنادار و مثبت است. 2- رابطه بین مولفه های مهارتهای ارتباطی مبتنی بر آموزه های اسلامی و رضایت زناشویی، معنادار و مثبت است.